Eniten olen käyttänyt Verohallinnon sähköisiä palveluita. Olen tehnyt kyselyitä, muuttanut verokorttitietoja, tehnyt veronoikaisuja jne. Verotoimistossa en ole käynyt pitkään aikaan.
Kela eli Kansaneläkelaitos on ollut toinen, jonka palveluja olen käyttänyt tarvittaessa ja hyvin ovat asiani hoituneet.Työssäni jouduin paljonkin tekemisiin Kelan eri osatojen kanssa, mutta ne asiat hoidettiin paperilla ja puhelimessa.
Valtiokonttoriin olen ollut monenlaisessa yhteydessä, koska se oli työnantajani eläkkeitä ja työkykyasioita hoitava virasto. Viime vuosina sielläkin palvelu parani huomattavasti. Aikaisemmin tuntui siltä, että ihmisten asiat juuttuivat byrokratian jalkoihin, mutta tavattuani päättäviä henkilöitä kasvotusten alkoivat asiat mielestäni hoitua joustavammin.
Ulkoasianministeriöön olen joutunut joskua ottamaan yhteyttä ulkomailla opiskelleen ja asuneen tyttäreni asioita hoitaessa.Sieltä jäi sellainen vaikutelma, että jotain tiettyä asiaa hoitavan virkailijan puhelimeen saaminen oli työn ja tuskan takana!  Viime vuosina tyttäreni on itse voinut hoitaa työlupa-asiat ja ulkoministeriöön sovitut tapaamiset sähköpostilla.
Sosiaali-ja terveysministeriöön olen ollut yhteydessä tarvitessani asiantuntijatietoa tai -lausuntoa sekä tilatessani joitakin julkaisuja. Aina en ole suinkaan saanut sieltä tarvittavaa akuuttia tietoa, mutta useimmiten pienellä viiveellä.
Julkisia palveluja käyttäneenä olen ollut melko tyytyväinen, jo näiden virastojen antama informaatio palvelusivuilla on saattanut olla riittävä kulloiseenkin tilanteeseen.